Jesteśmy na półmetku roku 2018 i już mieliśmy okazję przekonać się, czy zapowiadające się z końcem ubiegłego roku trendy w projektowaniu stron internetowych sprawdziły się. Nowe technologie i tym razem wskazują kierunki, w których podążają projektanci, jak i designerzy.
Już niejednokrotnie przekonaliśmy się, że nawet największe trendy wraz z upływem czasu odchodzą w zapomnienie. To, co wywoływało podziw kilka lat temu, dzisiaj jest już nieaktualne. Żeby się wyróżnić, trzeba być na bieżąco.
Mobile first
Mobilność nie ustępuje pierwszego miejsca. Strona online musi na urządzeniach mobilnych wyświetlać się prawidłowo, w tym przypadku nie ma żadnych kompromisów. Jak wskazują liczne statystyki, aż 60% ruchu w sieci w Polsce pochodzi z tabletów oraz smartfonów. Strony projektuje się więc na urządzenia mobilne, a następnie dopasowuje do dużych ekranów. Pierwszeństwo ma mobilność.
Gra w kolory
Pozostajemy w erze minimalizmu, a zatem strona internetowa powinna być przejrzysta, prosta i bez niepotrzebnych elementów, które zaburzają jej minimalistyczny design. Ale…w 2018 roku głos zabierają kolory. Zdecydowanie muszą być wyraziste, mocno nasycone i w nietypowych kombinacjach. Designerzy pokochali kontrasty.
Napisane inaczej
Strona internetowa nie może istnieć bez tekstu, ale nie musi być on w standardowej czcionce. Nie tylko nie musi, ale nie powinien, jeżeli podążamy za najnowszymi trendami. Jest ona teraz odpowiedzialna wraz z obrazem i animacjami za efektowne wrażenie. W wirtualnym świecie pojawiło się już kilka niebanalnych projektów z fantazyjną czcionką, której nie sposób zapomnieć.
Interaktywne doświadczenia
Współczesny użytkownik lubi bawić się w sieci, poświęca więcej czasu stronom, na którym dzieje się coś więcej. Do czołowych trendów w 2018 roku dołączyły animacje przy scrollowaniu. Robią dobre pierwsze wrażenie, pozyskują uwagę użytkownika, zwiększają prawdopodobieństwo, że strona pozostanie w jego świadomości.
Grafika wysokiej jakości
Designerzy przyzwyczaili nas już do tego, że każdego roku karmią nas czymś nowym. Użytkownik coraz więcej uwagi poświęca nie tylko ogólnemu wyglądowi strony, a szczegółom. Wszystko wskazuje na to, że tradycyjne rozszerzenia tj. PNG, JPG czy GIF mają godnego rywala, to SVG, lekkie obrazy wektorowe. Są łatwe w skalowaniu, cechują się ostrością, a także wyrazistością niezależnie od wielkości i rozdzielczości ekranu.
Przeglądając strony internetowe, dostrzeżemy również, że coraz więcej z nich ma dolne menu, pełnoekranowe tło i łamane układy. W pogoni za trendami pamiętaj jednak, aby nie zgubić najważniejszego – przejrzystości i funkcjonalności strony.