Od projektu do publikacji, czyli jak powstaje strona internetowa

Jedna strona online – burza mózgów, współpraca informatyków, programistów oraz grafików, kilka etapów tworzenia…wszystko po to, aby spełnić oczekiwania klienta. „Dlaczego tak długo?”, „Dlaczego nie na jutro?”, „Czy to jest konieczne?”, „Czy system zarządzania treścią CMS jest mi potrzebny?” – klienci zadają wiele pytań, często nie mając świadomości, że tworzenie strony online wymaga czasu i zaangażowania kilku osób.

Zaawansowana technologia, doświadczenie, dostęp do nowoczesnych narzędzi i umiejętności pracowników usprawniają i przyśpieszają pracę nad witryną internetową. Są jednak etapy, których nie można pominąć.

W jaki sposób  powinna wyglądać Twoja strona online?

To pytanie do klienta, bez którego nie ruszymy dalej. Każdy projekt rozpoczyna się od analizy jego potrzeb, oczekiwań, ale też możliwości finansowych. Musimy wiedzieć, czego od nas oczekujesz, czym zajmuje się Twoja firma, jakie są cechy Twojej grupy docelowej, co chcesz, aby koniecznie znalazło się na Twojej stronie. Być może masz już prawie gotowy pomysł, a może wciąż poszukujesz inspiracji. Sięgamy do pokładów naszej kreatywności i wspólnie opracowujemy plan działania.

Startujemy!

Bazując na planie działanie oraz Twoich wskazówkach, tworzymy projekt strony online. Na początku jest to jedynie szkielet, stawiamy solidne fundamenty! Powstaje mapa podstron, plan wyglądu menu i system nawigacji. Następnie pozwalamy wykazać się naszemu grafikowi, który przygotowuje cały layout. To na tym etapie wymagana jest największa kreatywność. Stron online nie tworzymy o gotowe szablony, nie powielamy już powstałych projektów, każda strona jest inna, jest projektowana i wykonywana dla konkretnego klienta.

Programistyczna zabawa

Teraz pałeczkę przejmuje programista, który projekt graficzny przekłada na język programistyczny. Jest to konieczne, aby strona mogła dobrze pracować w sieci Zapisywana jest w języku HTML, aby łatwo można było odnaleźć ją w Internecie. Programista pisze kod, który pozwala na odpowiednie wyświetlanie strony na wszystkich urządzeniach mobilnych. Wybieramy CMS, czyli program, dzięki któremu właściciel strony będzie mógł samodzielnie zarządzać treścią. Czy jest on konieczny? Jeżeli prowadzisz bloga firmowego, udostępniasz aktualności z branży lub z życia swojej firmy, to musisz go mieć. Jeżeli strona jest tylko prostą wizytówką, to nie zawsze jest to konieczne.

Powodzenia!

Pozostaje tylko zaakceptowanie strony i możesz zaczynać! Twoja strona jest gotowa, a Ty zapewne nie możesz się doczekać, jakie wrażenie zrobi na Twoich użytkownikach i klientach.