Prowadzisz salon fryzjerski w Warszawie, warsztat samochodowy w Szczecinie, sklep stacjonarny z odzieżą damską we Wrocławiu, a może piekarnię w Lublinie? Działasz lokalnie, a więc Twoimi klientami są ludzie z Twojego miasta i okolic. Twoje działania promocyjne nie będą więc ukierunkowane na obszar całej Polski, nie oznacza to jednak, że możesz zrezygnować z reklamy w Internecie.
Klient zainteresowany usługami fryzjerskimi w Warszawie w wyszukiwarce Google nie wpisze frazy „salon fryzjerski”, a „salon fryzjerski Warszawa”. W przeciwnym razie wyświetlą mu się salony również z innych miast. Twoją grupą docelową są ludzie mieszkający w stolicy i to na nich powinieneś się skoncentrować.
Witryna zoptymalizowana pod kątem SEO
Aby móc skutecznie trafić do swojej grupy docelowej, postaw na ruch organiczny, czyli z wyszukiwarki Google. Słowa kluczowe powinny zawierać konkretną lokalizację, aby przy wyszukiwaniu użytkownika Twoja strona pojawiła się na jednej z pierwszych pozycji, to one są najczęściej wybierane przez użytkowników. Wartościowe frazy muszą więc znaleźć się w treści Twojej strony, przede wszystkim w nagłówkach, co jest bardzo dobrze postrzegane przez algorytmy Google. Oczywiście nie można przy tym zapominać o wartościowej i unikalnej treści.
Responsywna witryna internetowa
Analizując statystyki w Google Analytics, przekonasz się, że Twoja witryna internetowa jest bardzo często otwierana na urządzeniach mobilnych, może nawet częściej niż na komputerze stacjonarnym. Dostosowana do wyświetlania na mniejszych ekranach zwiększy Twoje szanse na pozyskanie większej liczby lokalnych klientów. Jeżeli z niej zrezygnujesz, możesz stracić nawet połowę swoich potencjalnych klientów.
Linkowanie wewnętrzne
Prowadzisz bloga firmowego? To dobry sposób na nawiązanie relacji z Twoimi klientami, budowania swojego pozytywnego wizerunku, ale również promowania lokalnego biznesu w Internecie. Prowadząc salon fryzjerski w Warszawie, możesz poruszać na nim tematy dotyczące stylizacji, koloryzacji i najnowszych trendów, umieszczając w tekstach linki prowadzące na Twoją stronę internetową. Ważna jest nie tylko treść, ale też obecne w niej słowa kluczowe, które pozwolą łatwiej Twoim potencjalnym klientom znaleźć Cię w sieci. Piszesz o tym, jak wybrać kolor włosów, który podkreśli osobowość i urodę? Zaproponuj konsultację w swoim salonie w Warszawie.
Lokalny biznes w sieci
Wsparciem dla witryny internetowej dla lokalnego biznesu jest wizytówka firmy w mapach Google. Potencjalny klient znajdzie w niej Twój adres, godziny otwarcia firmy i wskazówki dojazdu, a także link do Twojej strony i profilu w mediach społecznościowych, w których również powinieneś być aktywny.
Promocja lokalnego biznesu wymaga opracowania skutecznej strategii i na bieżąco wprowadzania zmian, tylko wtedy przynosi pożądane skutki. Nie pozostawaj w cieniu swojej konkurencji, skorzystaj z naszych sprawdzonych sposobów na promocję lokalnego biznesu w sieci.