Jaki jest właściwie Twój cel? Większość odpowie, że nieustanny wzrost zysku. Tak, o to przecież chodzi w biznesie, w każdej branży. Zysk generuje jednak klient, a ten z kolei musi skorzystać z naszej oferty. Aby tak się stało, nie może mieć on żadnych wątpliwości, iż nasza oferta jest dla niego idealna, co uświadomimy mu skuteczną motywacją. W tym miejscu się zatrzymamy, ponieważ na tym etapie bardzo dobrze sprawdza się Marketing Automation.
Całkiem dobrze to wygląda!
Marketing Automation, czyli najprościej marketing zautomatyzowany. Już sama nazwa wskazuje na to, że może nam on pomóc uprościć działania związane z pozyskiwaniem klienta. Dzisiaj wiele obowiązków sprzedawcy i marketera przejętych zostało przez narzędzia i systemy. Zaawansowana technologia nam sprzyja, trzeba tylko umiejętnie ją wykorzystać, zaprzyjaźnić się z nią, a nie z nią rywalizować.
MA to technologia pozwalająca nam zautomatyzować i jednocześnie mierzyć działania marketingowe. Specjalne oprogramowanie śledzi zachowanie użytkowników strony internetowej, podążając za nim krok w krok, poznając go bliżej, pozyskując dane na jego temat, a następnie przekazując je właścicielowi strony. Interesujące, ale co dalej? Co zrobić z tak cennymi informacjami?
Nie chodzi o posiadania, a o wykorzystanie… rozsądnie!
Masz to! Wiesz, skąd pochodzi użytkownik Twojej strony, jaka jest jego płeć i wiek, znasz jego zainteresowania oraz upodobania. To dla Ciebie cenne wskazówki, które pozwalają Ci zdefiniować potrzeby Twojego potencjalnego klienta. Czy nie właśnie ich potrzebujesz do skutecznego zmotywowania go do zakupu czy innego pożądanego przez Ciebie działania?
Zebrane dane oprogramowanie wykorzystać może do automatycznego wysyłania e-maili i newsletterów. Co więcej, będą one spersonalizowane. Znacznie lepiej uwagę koncentruje komunikat „Witaj Ania!”, niż „Witaj!”, Ania poczuje się wyróżniona. Ponadto nie będą to maila wysyłane metodą prób i błędów, czyli na ślepo, bez analizy, czy to właśnie Anię interesuje.
Dane są odpowiednio klasyfikowane, dzieląc tym samym użytkowników na grupy, które różnią się pod względem zainteresowania czy też z uwzględnieniem innych kryteriów, np. płci. To powoduje, że potencjalny klient otrzyma wiadomość dotyczącą produktu czy usługi, którą przeglądał.
Marketing Automtion można wykorzystać na wiele innych sposobów. Doskonale sprawdza się przy tworzeniu programów lojalnościowych, zmniejszania ilości porzucanych koszyków, tworzenia listy zakupowej czy też rekomendacji produktowej. Dodatkowo, zaoszczędzamy czas, to, co robiliśmy wcześniej samu, teraz robi system i to znacznie dokładniej.