Każda strona internetowa składa się z 3 podstawowych elementów: grafiki, mechaniki działania oraz treści, czyli wartości merytorycznej. Lekceważąc jakąkolwiek z nich, tracimy jeden z mocnych materiałów budujących jej fundamenty.
Wszystko zaczyna się od dobrego planu
Brak planu to brak skuteczności, zdarza się, że przypadkiem się udaje, ale to duże ryzyko. Przygotowanie treści na stronę www zawsze zaczynamy od opracowania planu. Odpowiadamy na kilka pytań:
- Jaki jest cel naszej strony?
- Czym wyróżnia się Twoja marka?
- Jakie szczególne cechy posiada Twój produkt?
- Do kogo skierowana jest Twoja oferta? Jaka jest Twoja grupa docelowa?
- Co wyróżnia Cię na tle konkurencji?
Odpowiedzi na te pytania są punktem wyjścia do opracowania dobrego planu treści, który następnie posłuży Ci do ich stworzenia.
Co na to konkurencja?
Musisz wiedzieć, co do zaproponowania ma Twoja konkurencja, czyli w jaki sposób komunikuje się ze swoimi klientami, w jaki sposób do nich mówi. Zwróć uwagę na detale, bowiem to właśnie one decydują o tym, że masz szansę się wyróżnić. Jakimi hasłami posługują się firmy z Twojej branży, czy odpowiednio podkreślają to, co jest ich największym atutem czy może nieświadomie to ukrywają?
Unikalność ponad wszystko
Nikt nie lubi powtarzalności, ponieważ nawet jeżeli jest to dobre, to przychodzi czas, kiedy staje się zwyczajnie nudne. Wyobraź sobie, że potencjalny klient szuka konkretnego modelu telefonu. Przegląda kilka stron, czyta opis i wciąż jest on taki sam. Nie dowiaduje się niczego nowego. A nawet jeżeli wie już wszystko, to wróci do sklepu, który zapamiętał za oryginalny sposób prezentacji treści, ciekawy język czy też precyzyjnie wyodrębnione najważniejsze cechy produktu.
Uchwycić uwagę użytkownika
Jak? Przyciągającym uwagę nagłówkiem. Nie możesz zapominać o formatowaniu tekstu, wyróżnieniu najważniejszych informacji, wypunktowaniach cech oraz wartości, a także nagłówkach na poszczególnych podstronach. To od nich wszystko się zaczyna – odbiorca będzie czytać dalej lub zrezygnuje, twierdząc, że nie jest to strona warta jego uwagi.
Zrób porządek
Na stronie treści powinny być poukładane w szufladkach, w zakładkach odpowiednio nazwanych. Dzięki temu użytkownik będzie mógł łatwo znaleźć interesujące go informacje. Pamiętaj jednak, by w każdej z nich znalazła się treść adekwatna do jej nazwy, nie wprowadzaj odbiorcy w błąd, może Ci tego nie wybaczyć.
Na koniec cenna rada – lepiej mniej i lepiej, niż więcej czy na siłę. Współczesny klient szuka treści wartościowych i tego się trzymaj!