Witryna internetowa firmy przestała być już jednak traktowana jedynie w kontekście komunikacji z klientem. To potężne narzędzie kreowania wizerunku marki, zdobywana zaufania konsumentów oraz prezentacji oferty.
Witryna internetowa jest mi niepotrzebna
Aż 26 milionów Polaków korzysta już z Internetu. To aż 67% polskiej społeczności, spośród której w sieci każdego dnia obecnych jest 74% użytkowników. Trudno jest znaleźć argumenty, które przemawiałyby za brakiem konieczności posiadania własnej strony internetowej, jednak wciąż są tacy, którzy odkładają jej założenie na późniejszy czas. Dlaczego?
- Przekonanie, że nie jest im potrzebna – a to przecież szansa na większą ilość klientów, nigdzie indziej w jednym miejscu każdego dnia nie spotyka się 67% Polaków. Konkurencja to wykorzystuje.
- Bez Internetu firmy sobie radziły – to czasy, które już minęły. Klient nie zrezygnuje z możliwości ułatwiania sobie korzystania z niektórych usług.
- Wysokie koszty – a ile tracimy, jej nie mając. Wielu firmom jej koszt zwrócił się już po kilku klientach, których pozyskali drogą internetową.
4 powody, dla których witrynę internetową mieć warto
Po pierwsze, 26 milionów potencjalnych klientów czekających na Ciebie w sieci. Korzystają oni z Internetu w różnych celach – coraz częściej robią zakupy online, szukają opinii o firmach, porównują oferty, by podjąć ostateczną decyzję.
Po drugie, większość ludzi w dzisiejszych czasach brak firmy w Internecie interpretuje w kontekście braku postępu. To oznacza, że się nie rozwija. Może się okazać, że będzie to kluczowy czynniki zniechęcający klienta do podjęcia z Tobą współpracy.
Po trzecie, strona internetowa jest tablicą informacyjną dla Twojej grupy docelowej. Dobrze przygotowana przekazuje najważniejsze treści dotyczące Twojej marki i oferty. W dowolnym momencie użytkownik może zapoznać się z tym, co możesz mu zaproponować. To również wirtualne miejsce przedstawienia podstawowych danych o Twojej firmie – dane kontaktowe, godziny otwarcia i cennik.
Po czwarte, witryna internetowa wspiera relacje z klientami. Jest nie tylko tablicą informacyjną, ale też jednym z kanałów komunikacji. Za jej pośrednictwem mówisz do nich, umożliwiasz im kontakt z Tobą. Możesz również zaproponować użytkownikom zapis do newslettera lub zalogowanie się na stronie, po którym otrzymają dostęp do większej ilości materiałów.
Czy nadal masz wątpliwości, że witryna internetowa stanowi zbędny dodatek marketingowy dla Twojej firmy?