Korzysta z niego już ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie, każdego dnia otwieranych jest na nim ponad 50 000 blogów, 25% stron z pierwszego miliona najpopularniejszych witryn opartych jest właśnie na nim, aż 2,7 miliona wyszukiwań każdego miesiąca kieruje na strony, które się o niego opierają – o WordPress. Statystyki dotyczące tego CMS-u są zdumiewające, jest on obecnie bezkonkurencyjny i nie pozwala sobie odebrać zaszczytnej pozycji lidera już od kilku lat.
Dobry wybór dla laika i profesjonalisty
Bardzo wielu właścicieli swoich pierwszych stron wybiera WordPress ze względu na bardzo dużą łatwość jego obsługi. Jest polecany zarówno przez projektantów i twórców stron internetowych, jak i przez doświadczonych blogerów. Nie jest wymagana znajomość HTML i PHP, co jest koniecznością w przypadku np. Joomla. WordPress przyzwyczaja do swojej wygody i nawet profesjonaliści i osoby z wiedzą dotyczącą np. HTML nie zmieniają tego CMS-u na inny. Doceniają oni rozbudowane opcje w panelu administracyjnym, a także dostępność szerokiej palety wtyczek. Ich instalacja jest tak samo prosta jak obsługa całego skryptu. Wybieramy interesującą nas wtyczkę i instalujemy.
Korzystny dla Twojego portfela
Szukając oszczędności w firmie, szczególnie na początku działalności, nigdy nie powinno się zapominać o jakości. Dotyczy to wszystkich obszarów firmy. WordPress to darmowy CMS, niepobierana jest żadna opłata za instalację. Zyskujesz dostęp do darmowych szablonów i większości wtyczek. Wybór tego skryptu pozwala na oszczędność, ale z zachowaniem wysokich standardów. W późniejszym czasie – na początku również – możesz skorzystać z płatnych skórek, które pozwolą Ci jeszcze bardziej wyróżnić się na tle konkurencji. Innym rozwiązaniem jest zamówienie indywidualnego projektu u grafika. Analizując wszystkie koszty, WordPress oparty o indywidualny projekt lub też płatną skórkę, jest tańszy niż jakikolwiek autorski CMS.
Wsparcie specjalistów i poparcie Google
WordPress jest najpopularniejszym CMS-em, cieszy się zainteresowaniem użytkowników, ale także specjalistów, którzy dzielą się swoją wiedzą z zakresu jego obsługi. W internecie dostępnych jest wiele artykułów, a także forów dyskusyjnych, na których możesz uzyskać pomoc i wsparcie w razie jakiegokolwiek problemu. Podobnie jest w przypadku agencji interaktywnych, które tworzą strony internetowe oparte o WordPress, nie pozostawiają klienta samego sobie.
Worpress zyskało ponadto poparcie Google. Umożliwia łatwe pozycjonowanie i tym samym zwiększa szanse na wyższe pozycje w wyszukiwarkach. Google docenia responsywność, logiczną architekturę, wartościowe treści skutecznie wypozycjonowane, a także duże możliwości sprawnej optymalizacji.
To CMS, który wspiera naszą kreatywność. Jest przystosowany do zmian, cechuje się dużą elastycznością, a przy tym niezwykłą łatwością obsługi. To Ty jednak decydujesz, czy warto zaufać 100 milionom użytkowników.