Mając sklep stacjonarny, doskonale wiesz, ilu klientów go odwiedza, a więc możesz łatwo oszacować, jak duże jest zainteresowanie Twoją ofertą oraz na podstawie tych informacji wprowadzić zmiany, aby było jeszcze lepiej. Wirtualny sklep czy też strona internetowa firmy nie pozwala na spotkanie twarzą w twarz z klientem. Pojawia się zatem pytanie – jak mogę się dowiedzieć, ilu właściwie użytkowników odwiedziło moją stronę? Odpowiadamy!
Google AdWords Display Planner – ogólne rozeznanie
W ramach usługi Google AdWords można skorzystać z bezpłatnej aplikacji, która pozwala poznać zasięg serwisu na podstawie przybliżonego określenia liczby ciasteczek (cookies). Otrzymujemy informacje na temat liczby plików cookies, które są dostępne dla danej witryny i na które kierowane są reklamy w obrębie sieci GDN. Jest jednak jedno ALE, otóż dane te są tylko szacunkowe, ponieważ użytkownicy mogą korzystać z kilku urządzeń – laptopa, smartfona i tabletu, jak też mogą kasować pliki cookies.
Alexa – jak wypadam na tle konkurencji?
Na podstawie zebranych danych tworzony jest ranking, który stanowi porównanie ilości odwiedzin wszystkich monitorowanych serwisów. Nie dowiemy się zatem, jaka jest właściwa wielkość ruchu na naszej stronie, ale możemy uzyskać informacje, dotyczące tego, jak wypadamy na tle konkurencji, a to już dużo.
Alexa najlepiej sprawdzi się przy dużych serwisach, które mogą liczyć na większą ilość odwiedzin. Warto korzystać z jego danych, ale zawsze pamiętać o ograniczonym zaufaniu.
SEM Rush – szczegółowe dane
To narzędzie dostarcza informacji dotyczących ruchu na stronie pochodzącego z Google oraz z płatnych wyników. SEM Rush to jednak coś więcej niż tylko statystyki przedstawiające ilość odwiedzin, ale też prezentujące dane na temat liczby reklam i wydawców, landing page i reklam wideo.
Ponadto, prezentowane są te słowa kluczowe, które odpowiadają za największą ilość odwiedzin. SEM Rush uważane jest za jedno z najdokładniejszych narzędzi przeznaczonych do analizy ruchu na stronie internetowej.
SimilarWeb jeżeli chcesz wiedzieć więcej
Ciekawe narzędzie dostarczające szeroki zakres informacji. Witryna zostaje porównana do innych stron i przedstawiona odpowiednio w rankingach. Ponadto SimilarWeb informuje nas o najważniejszych stronach kierujących ruch na witrynę, dostarcza danych dotyczących ruchu z mediów społecznościowych, a także informacji o widoczności w bezpłatnych i płatnych wynikach wyszukiwarek internetowych.
Niezwykle cenne jest zaprezentowanie zarysu ruchu w serwisie, na podstawie którego dowiadujemy się, jaka była miesięczna liczba odwiedzin, czas przebywania użytkowników na stronie, współczynnik odrzuceń czy też źródło ruchu.
Narzędzia te zdradzają wiele sekretów strony internetowej. Mając takie informacje, można wprowadzić zmiany, które pozwolą jeszcze skuteczniej dotrzeć do potencjalnego klienta, zatrzymać go na stronie oraz zmotywować do zakupu.