Trendy w projektowaniu stron internetowych zmieniają się z każdym kolejnym rokiem. Designerzy powinni być zatem czujni i na bieżąco monitorować zmiany i nowo pojawiające się narzędzia, a także te elementy będące aktualnie na topie. To w dużej mierze warunkuje nie tylko ich powodzenie w realizacji zlecanych projektów, ale przede wszystkim sukces ich klientów.
Animacje – obraz, który żyje
Użytkownik strony oczekuje od niej coraz więcej. Musi być ona nie tylko dostosowana do jego potrzeb – użyteczna oraz sprzyjająca łatwemu odnalezieniu interesujących treści. Już od kilku lat niesłabnąca popularnością cieszą się animacje, które przyciągają uwagę użytkownika strony, angażują go do podjęcia konkretnych działań, inspirują i wzbogacają stronę o efekty specjalne. W ten sposób możemy na dłużej w pewien sposób zająć internautę, w sposób oryginalny przedstawić mu ciekawe, a niekiedy nawet trudne w odbiorze treści.
Wyraziste fonty – mocny kolor skupia uwagę
Coraz częściej na stronach internetowych można dostrzec dominację wyrazistych i mocnych kolorów, które oczywiście są dostosowane do profilu firmy. Dzięki nim możliwe jest podkreślenie ważnych treści, szybciej i skuteczniej docierających do odbiorcy. Kolor odgrywa niezwykle ważną rolę w przekazywaniu informacji, które przyswajane są łatwiej i szybciej.
Minimalizm – mniej znaczy więcej
Przerost formy nad treścią nie jest wskazany, informacje zamieszczone na stronie powinny zostać umiejętnie „ubrane” w kolory i obraz. Nie mogą one jednak dominować nad tym, co ważne, nad tym, co właściwie chcemy przekazać naszemu odbiorcy. Dlatego wciąż jednym z największych trendów pozostaje minimalizm, czyli forma wyróżniająca się małą ilością elementów, ale wybranych w sposób oryginalny i interesujący dla odbiorcy.
W nawiązaniu do Pinterest
„Karteczki” na stronie www to nie tylko sposób na porządkowanie treści, ale też ich ciekawą prezentację. Inspiracją dla designerów jest serwis Pinterest, a specjalne bloki, niczym karteczki przypięte na korkowej tablicy, pozwalają na łatwe dopasowanie ich do projektu responsywnego. Można pogrupować poszczególne elementy i treści, co znacznie ułatwia użytkownikowi odnalezienie tych, których szuka.
Scrolling tak, ale krótszy
Niekończące się przewijanie strony nie jest w żaden sposób użyteczne i wygodne, szczególnie jeżeli uwzględniamy go w przypadku stron responsywnych. W 2017 roku nie rezygnujemy z niego całkowicie, a zmniejszamy go w ten sposób, aby można było przewijać stronę, jednak w znacznie krótszym czasie.
Nowości i udoskonalona klasyka – design 2017 łączy to, co sprawdza się już od kilku sezonów i otwartość na eksperymenty.